«افت پنهان» نمرات دبيرستاني‌ها/ رشد غيرعادي نمرات امتحاني برخي دروس

جامع ترين ترين اخبار و اطلاعات طراحي سايت و سئو را در اين خبرنامه مشاهده نماييد

«افت پنهان» نمرات دبيرستاني‌ها/ رشد غيرعادي نمرات امتحاني برخي دروس

۸ بازديد

معاون آموزش متوسطه وزير تجزيه و تحليل ارزيابي نهايي دانش آموزان دبيرستاني را ارائه داد و گفت: “نتايج ارزيابي ما همچنين نشان مي دهد كه دانش آموزان در چند پايه و دروس دچار تورم مي شوند.” آري رضا كمرايي در گفت وگو با مجله آنلاين ، كيفيت تحصيلات متوسطه در سال گذشته چگونه بود؟ وي …

«افت پنهان» نمرات دبيرستاني‌ها/ رشد غيرعادي نمرات امتحاني برخي دروس https://online-mag.ir/2021/09/افت-پنهان-نمرات-دبيرستاني‌ها-رشد-غ/ Fri, 17 Sep 2021 22:54:20 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/09/افت-پنهان-نمرات-دبيرستاني‌ها-رشد-غ/ معاون آموزش متوسطه وزير تجزيه و تحليل ارزيابي نهايي دانش آموزان دبيرستاني را ارائه داد و گفت: “نتايج ارزيابي ما همچنين نشان مي دهد كه دانش آموزان در چند پايه و دروس دچار تورم مي شوند.” آري رضا كمرايي در گفت وگو با مجله آنلاين ، كيفيت تحصيلات متوسطه در سال گذشته چگونه بود؟ وي …

معاون آموزش متوسطه وزير تجزيه و تحليل ارزيابي نهايي دانش آموزان دبيرستاني را ارائه داد و گفت: “نتايج ارزيابي ما همچنين نشان مي دهد كه دانش آموزان در چند پايه و دروس دچار تورم مي شوند.”

آري رضا كمرايي در گفت وگو با مجله آنلاين ، كيفيت تحصيلات متوسطه در سال گذشته چگونه بود؟ وي اظهار مي دارد: ما حق نداريم واقعيت ها را نگوييم يا آنها را زير و رو كنيم. در واقع آموزش در فضاي مجازي به دليل محدوديت هايي كه دارد با كيفيت همراه نيست.

او اضافه كرد: “همه دانش آموزاني در اطراف خود دارند و مي توانند تصور كنند كه از نظر كيفيت يادگيري چه اتفاقي براي آن دانش آموز مي افتد. فرض كنيد شما به اينترنت و آموزش الكترونيكي دسترسي داريد ، اما دسترسي نداريد. اگر آنها كتابهاي درسي و آموزش تلويزيوني ارائه دهند كه ماهيت تعاملي ندارند ، اين همچنين درست است ، آنها ماهيت تعاملي ندارند و كيفيت يادگيري غيرقابل قبول است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت كه معلمان به عنوان تسهيل كننده يادگيري عمل مي كنند و گره هاي ذهني وي را از صحبت با دانش آموزان شناسايي مي كنند و بر اين اساس از استراتژي هاي آموزشي استفاده مي كنند. س questionsالات و تكاليف دانش آموزان يادگيري را عميق مي كند ، اما در فضايي كه ذاتاً كمتر تعاملي است ، تعاملات شكل نمي گيرد و كيفيت يادگيري افت مي كند.

كامورايي ادامه داد: “نتايج ارزيابي ما همچنين نشان مي دهد كه دانش آموزان در چند پايه و موضوعات تحت همان محدوديت هايي كه ابزارها و روش ها دارند دچار تورم مي شوند.” براي مثال تورم به اين معناست كه اگر ميانگين نمره در حالت عادي غير كرونري در دوره 12 بود ، الان 15 و 16 است. اين غيرعادي به نظر مي رسد زيرا روند رشد چند صدم است.

او مي گويد: “اگر نمره تورم وجود داشته باشد ، اين بدان معناست كه سيستم آموزشي مايل بود از اين دانش آموزان عبور كند يا نتوانست در مراحل ارزيابي و ارزشيابي معيار واقعي كيفيت و يادگيري را بدست آورد.” آموزش به دست نيامده است. ، اما امتياز افزايش يافته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: “اگر نمرات نسبت به سال قبل كاهش يافت ،” افت واضحي “وجود داشت ، اما نمرات كاهش نيافته و بر اساس شواهد به دست نيامد.” اما نمرات او يكسان است. آن را “افول پنهان” مي نامند و بدين معناست كه نظام آموزشي به اهداف و انتظارات خود نرسيده است.

“يكي از نگراني هاي فكري ما اين است كه اين كاهش رخ داده است ، اما منحصر به كشور ما نيست ، در سطح جهاني اتفاق مي افتد.

“امسال ، ما طرحي را براي تعميق يادگيري دانش آموزان ارائه داديم كه در قالب كلاسهاي تكميلي و جبراني تابستاني ادامه يافت. در آن برنامه ، مدارس و معلمان ارزيابي هاي اوليه مختلف را به روشهاي مختلف در نظر مي گيرند. توصيه اي وجود داشت كه بايد انجام شود. ”معلمان اين كار را مي كنند تا دريابند كه چقدر يادگيري در سال گذشته به دست آمده است. اين مدرسه قصد دارد از پنجشنبه ها در طول سال براي ترميم برخي از يادگيري هاي بلاتكليف استفاده كند.

او توضيح مي دهد كه كدام نرخ تورم با موارد زير همراه است: در كلاس سوم ، اين تورم زماني امكان پذير است كه امتحانات حضوري انجام شود. امتحانات نهايي سال گذشته به پايان رسيد ، اما امتحانات شهريور امسال در حال انجام است و هنوز تجزيه و تحليل نشده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.