از چك ايمني ترمينال ها تا راه اندازي سامانه مراقبت جاده اي

جامع ترين ترين اخبار و اطلاعات طراحي سايت و سئو را در اين خبرنامه مشاهده نماييد

از چك ايمني ترمينال ها تا راه اندازي سامانه مراقبت جاده اي

۷ بازديد

محققان ايمني مي گويند كه كار يك راننده حرفه اي به اندازه كار يك خلبان مهم است: “چرا شما يك سفر جاده اي در فرودگاه ترتيب نمي دهيد؟” ترمينال هاي بار و مسافر بايد فرودگاه محسوب شوند. فرشيد قاسملو ، در مصاحبه با مجله آنلاين ، وي با اشاره به اهميت توجه به حوادث رانندگي …

از چك ايمني ترمينال ها تا راه اندازي سامانه مراقبت جاده اي https://online-mag.ir/2021/07/از-چك-ايمني-ترمينال-ها-تا-راه-اندازي-سام/ مجله آنلاين Sun, 18 Jul 2021 05:54:42 0000 مجله رويداد https://online-mag.ir/2021/07/از-چك-ايمني-ترمينال-ها-تا-راه-اندازي-سام/ محققان ايمني مي گويند كه كار يك راننده حرفه اي به اندازه كار يك خلبان مهم است: “چرا شما يك سفر جاده اي در فرودگاه ترتيب نمي دهيد؟” ترمينال هاي بار و مسافر بايد فرودگاه محسوب شوند. فرشيد قاسملو ، در مصاحبه با مجله آنلاين ، وي با اشاره به اهميت توجه به حوادث رانندگي …

محققان ايمني مي گويند كه كار يك راننده حرفه اي به اندازه كار يك خلبان مهم است: “چرا شما يك سفر جاده اي در فرودگاه ترتيب نمي دهيد؟” ترمينال هاي بار و مسافر بايد فرودگاه محسوب شوند.

فرشيد قاسملو ، در مصاحبه با مجله آنلاين ، وي با اشاره به اهميت توجه به حوادث رانندگي گفت: تصادفات جاده اي يك مسئله جهاني است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني ، سالانه به طور متوسط ​​1.3 ميليون نفر در تصادفات جاده اي جان خود را از دست مي دهند.

وي ادامه داد: 30 تا 50 ميليون نفر در اين حوادث به شدت آسيب ديدند. برخي از آنها از معلوليت هاي دائمي رنج مي برند. هزينه اين رويدادها به طور متوسط ​​3 درصد از توليد ناخالص داخلي اين كشور است. علاوه بر اين ، 93٪ از تلفات جاده اي در كشورهاي با درآمد متوسط ​​و كم درآمد و متوسط ​​اتفاق مي افتد. در همين حال ، اين كشورها 60٪ وسايل نقليه خود را در اختيار دارند.

يك محقق ايمني گفت: “ما بر اساس ميانگين جهاني 42 هستيم.” البته اين آمار مربوط به سال 2018 است. اين امر به دليل كاهش در بارهاي پس از شيوع ويروس كرونا است. به همين دليل تعداد تصادفات را به طور مصنوعي كاهش دادم. بر اساس اين آمار ، هر ساله 21000 نفر در ژاپن در حوادث رانندگي كشته يا زخمي مي شوند.

گاسمرو گفت: عوامل تصادفات جاده اي را مي توان به دو دسته تقسيم كرد: عوامل اصلي و عوامل ثانويه ، و رانندگان ، عابران پياده ، انسان به عنوان مسافر ، اتومبيل و جاده عوامل اصلي هستند .. روز و شب ، روزهاي هفته ، شرايط آب و هوايي ، شرايط پستي و بزرگراهي و … از زير كارخانه هايي هستند كه بر تصادف تأثير مي گذارند.

وي با اشاره به اينكه حمل و نقل جاده اي يك صنعت است گفت: بنابراين فاكتور ايمني صنعتي را در ايمني حمل و نقل جاده اي در نظر داريم. بيش از يك علت تصادف وجود دارد ، اما يك سري از علل مانند دانه هاي زنجيره اي در كنار يكديگر قرار مي گيرند. اين معمولاً اولين حلقه از زنجيره خطاهاي انساني است. البته توجه به اين نكته مهم است كه آسيب آخرين حلقه زنجيره است.

گاسمرو افزود كه براي اطمينان از ايمني ، لازم است خسارات ناشي از حوادث رانندگي مديريت شود. كمربند ايمني نمي تواند از تصادف جلوگيري كند ، اما آسيب را كنترل مي كند. كلاه ايمني دوچرخه ، صندلي كودك و … آسيب ها را كنترل مي كند.

وي اظهار داشت: “در اوايل قرن 20 ، مهندسان برجسته ايمني 75000 تصادف شغلي را با دقت بررسي كردند و دريافتند كه 88٪ از حوادث با عوامل خطرناك و 10٪ با شرايط خطرناك مرتبط است. اما من نمي توانم دليل 2٪ را پيدا كنم. مي گويند كه ميزان ايمني مربوط به يك حادثه رانندگي است ، اين بدان معناست كه افزايش سرعت متوسط ​​هم احتمال و هم شدت حادثه را افزايش مي دهد. به ازاي هر 1٪ افزايش ، خطر تصادفات منجر به مرگ 4٪ افزايش مي يابد.

دومين محقق در زمينه ايمني گفت: درگيري دوم در اين حادثه را مي توان تأثير استفاده از الكل و مواد روانگردان دانست. رانندگي بعد از نوشيدن به ميزان قابل توجهي خطر تصادف را افزايش مي دهد ، كه در سراسر جهان بسيار مورد توجه قرار گرفته است. عامل سوم عوامل حواس پرتي مانند سيگار كشيدن ، خواب آلودگي و توجه به تلفن هاي همراه است. برخي از افراد فكر مي كنند استفاده از هندزفري در هنگام رانندگي ايمن است اما هندزفري باعث حواس پرتي نيز مي شود.

وي ادامه داد: چهارمين عامل كمبود وسايل ايمني مانند كمربند ايمني است كه عامل حادثه هستند.

وي با اشاره به شرايط خطرناكي كه مي تواند باعث تصادف شود گفت: يكي از اين عوامل طراحي ناامن جاده است. لازم به ذكر است كه طراحي جاده تأثير بسزايي در ايمني دارد. در اين طراحي بايد تمام كاربران از جمله عابر پياده ، دوچرخه سوار ، اتومبيل و ساير موارد در نظر گرفته شود. اگر نمي توانيد جاده را ايمن كنيد ، بايد از علائم و هشدارها استفاده كنيد. جاده بايد سخاوتمندانه باشد و اولين اشتباه نبايد آخرين باشد.

اين محقق ايمني اظهار داشت كه 75 درصد كشور ما در كوهستان است ، “بديهي است كه ما نمي توانيم 100٪ ايمني را در كوه حفظ كنيم.” بنابراين ، راننده ابتدا بايد از اين موضوع آگاه باشد و همچنين از علائم هشدار دهنده استفاده كند.

وي گفت: “متأسفانه ، متوجه شديم كه در ترمزها نقص فني وجود دارد كه مي تواند باعث خروج خودرو از ترمينال شود. اين غيرقابل قبول است.” وسايل نقليه بزرگتر سيستم ديگري به نام ترمز يا اگزوز موتور دارند كه به توقف نسبتاً سريع خودرو كمك مي كند. متأسفانه ، گاهي ديده مي شود كه رانندگان براي توجه به نقص فني خودرو به اين ترمز اعتماد نمي كنند.

محققان در مورد عملكرد وسايل نقليه بزرگ گفتند: “ما بعضي اوقات وسايل نقليه بزرگ را كار مي كنيم ، مثلاً يك مخزن سوخت اضافه مي كنيم كه مركز ثقل اتوبوس را تغيير مي دهد و احتمال واژگوني اتوبوس را افزايش مي دهد.” بسياري از اتوبوس ها مي توانند در حركت ناپايدار شوند. اين مي تواند به دليل دستكاري يا پردازش بار سنگين باشد.

وي گفت: رانندگان بايد به اين موارد توجه داشته باشند و كار يك راننده حرفه اي به همان اندازه كار خلبان مهم است. در اين شرايط ، حرفه اي بودن راننده در كاهش تصادفات بسيار مثر است. آيا سيستم معلم و دانش آموز براي آموزش رانندگان حرفه اي كافي است؟ من فكر مي كنم رانندگان حرفه اي حداقل به تجربه آموزش فني و حرفه اي نياز دارند.

گاسمرو با اشاره به نظم ترمينال گفت: “چرا ممكن است يك ماشين با نقص فني از ترمينال مسافربري خارج شود؟” چرا سفرهاي جاده اي در فرودگاه ترتيب داده نشده است؟ پايانه هاي مسافربري و باري بايد فرودگاه محسوب شوند. قبل از پرواز ، يك سري بررسي انجام مي شود ، دقيقاً همانطور كه در يك ترمينال انجام مي دهيد. همچنين ، در فرودگاه ، بدون منتظر خراب شدن هواپيما شما را به تعميرگاه مي رسانيم. همچنين اتوبوس ها بايد مرتباً از نظر ايمني بررسي شوند.

وي گفت: از سال 1997 ، سوئد اسكن به نام Vision Zero را انجام داده است. اين شعار اين بود كه مردن در يك تصادف رانندگي غيرقابل قبول است. تصادفات يك مشكل نسبي است و قابل رفع نيست. هدف از اسكن تصادف ايجاد يك حادثه بود ، اما آسيب رساندن جدي به يك شخص نبود. در حقيقت ، تصادفات در همه كشورها رخ مي دهد ، اما ما در حال كاهش اقداماتي هستيم.

گاسمرو گفت كه براي كاهش تصادفات بايد چندين كار با هم انجام شود. “اين اسكن پنج راه حل اساسي داشت كه بايد تنظيم شود.” كاربران ايمن ، اتومبيل هاي ايمن ، جاده هاي ايمن ، سرعت مطمئنه ، موارد اضطراري و تصادفات مناسب براي اين پنج مورد. مراقبت هاي بعدي.

وي افزود ، آموزش ، اجرا ، مهندسي ، مشوق هاي مالي و امكانات واكنش اضطراري مي تواند خطر حوادث جاده اي را كاهش دهد.

وي گفت: همانطور كه سيستمي به نام نظارت پرواز وجود دارد ، ما به سيستم نظارت جاده اي نيز نياز داريم كه به سازمانهاي مختلف امكان شركت مي دهد و مي توانيم در اين زمينه از خيرين كمك بگيريم. من فكر مي كنم ما بايد سعي كنيم اسكن را در كشورمان شروع كنيم تا كسي در يك تصادف رانندگي كشته نشود ، بنابراين ما به يك سيستم مراقبت از جاده نياز داريم.

وي ادامه داد: اگر قانون ايجاب مي كند بايد آن را به كنگره بياوريم ، در هر صورت ايجاد آن امكان پذير به نظر مي رسد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.