مصوبه فدراسيون ورزش جمهوري اسلامي ايران توسط شوراي نگهبان تصويب شده است ، اما بررسي دقيق مفاد و مفاد مختلف آن ابهامات ، س questionsالات و چالش هاي مختلفي را در مركز موضوعات موجود قرار مي دهد. در صورت اثبات ، مسير قانوني نياز به اصلاح دارد به گزارش مجله آنلاين ، شوراي وزيران با …
ابهامات عجيب اساسنامه جديد فدراسيونهاي ورزشي/ پوست موز زير پاي ورزش! https://online-mag.ir/2021/07/ابهامات-عجيب-اساسنامه-جديد-فدراسيون/ مجله آنلاين Wed, 07 Jul 2021 01:49:11 0000 مجله نشاط https://online-mag.ir/2021/07/ابهامات-عجيب-اساسنامه-جديد-فدراسيون/ مصوبه فدراسيون ورزش جمهوري اسلامي ايران توسط شوراي نگهبان تصويب شده است ، اما بررسي دقيق مفاد و مفاد مختلف آن ابهامات ، س questionsالات و چالش هاي مختلفي را در مركز موضوعات موجود قرار مي دهد. در صورت اثبات ، مسير قانوني نياز به اصلاح دارد به گزارش مجله آنلاين ، شوراي وزيران با …

مصوبه فدراسيون ورزش جمهوري اسلامي ايران توسط شوراي نگهبان تصويب شده است ، اما بررسي دقيق مفاد و مفاد مختلف آن ابهامات ، س questionsالات و چالش هاي مختلفي را در مركز موضوعات موجود قرار مي دهد. در صورت اثبات ، مسير قانوني نياز به اصلاح دارد
به گزارش مجله آنلاين ، شوراي وزيران با استناد به پيشنهاد وزارت ورزش و جوانان و تبصره مندرج در ماده (11) ، مصوبه فدراسيون ورزش هاي آماتوري جمهوري اسلامي ايران را در جلسه اي در تاريخ 5 اكتبر 1998 تصويب كرد. قانون ليست مitutionsسسات عمومي غيردولتي – مصوب 1373.
پس از تغيير در برنامه هاي كميته اجتماعي كابينه و كميته اجراي قانون مجلس ، قانون جديد فدراسيون ورزش در اكتبر 1998 تصويب شد و شوراي نگهبان براي نظر نهايي و تصويب در دسامبر همان سال درخواست شد. دولت براي اجرا مطلع شد ، اما حدود 20 ماه طول كشيد تا شنبه ، سوم ژوئيه. سخنگوي شوراي نگهبان مصوبه فدراسيون ورزش هاي آماتوري جمهوري اسلامي را در روز چهارشنبه ، 30 ژوئيه 1400 اعلام كرد. ايران مورد بازنگري قرار گرفته و خلاف قانون مقدس و قانون است. هيچ دليل مشخصي براي تأييد شوراي نگهبان وجود ندارد.
طبق اين قانون ، فدراسيون ورزش هاي آماتوري جمهوري اسلامي ايران يك سازمان غيردولتي عمومي با شخصيت حقوقي مستقل و استقلال مالي و اداري با فعاليت نامحدود ، با بالاترين صلاحيت در بخش هاي ورزشي / ورزشي است. مسئول وزارت ورزش و جوانان ، كميته ملي المپيك و كميته ملي پارالمپيك (فقط مربوط به مناطق) براي كار مطابق با منشور المپيك و مطابقت با قوانين و مقررات مربوطه در چارچوب اين اساسنامه انجام شده است. ..
مصوبه فدراسيون ورزش هاي آماتوري جمهوري اسلامي ايران ، كه اخيراً توسط شوراي نگهبان تصويب شده است ، داراي ابهامات و چالش هاي مختلفي است كه بايد به طور شفاف و واضح به آنها پاسخ داده شود ، و در صورت شناسايي مشكلي ، آن را تغيير داده و دوباره اصلاح كنيد. به زودي تصويب مي شود پس از گذراندن مراحل قانوني
ابهامات زير در مفاد و مفاد مختلف اين مصوبه آورده شده و به آنها اشاره مي شود.
ماده 13 ؛ بحث برانگيزترين و چالش برانگيزترين قسمت اين فرمان
ماده 13 مصوبه فدراسيون ورزش هاي آماتوري جمهوري اسلامي ايران يكي از بحث برانگيزترين مفاد اين مصوبه است كه ابهامات زيادي را در هسته اصلي خود برجاي گذاشته است. در رابطه با اين ماده ، اعلام شد كه مجمع عمومي عالي ترين نهاد تصميم گيري فدرال است.
رئيس مجمع عمومي فدراسيون مشخص نيست!
آيا در اين مقاله مشخصاً چه كسي رئيس مجمع عمومي فدراسيون ورزش است؟ در تبصره 1 ماده 13 آمده است كه در صورت بركناري يا استعفا از سوي رئيس فدراسيون ، بيش از سه ماه در غيبت و يا مطابق با رأي مرجع ذي صلاح ، رئيس پارلمان ممكن است منصوب شود. رئيس فدراسيون تا زمان تشكيل آن. جلسه عمومي (حداكثر 6 ماه).
اين قانون درباره اينكه رئيس كنگره كيست و چگونه انتخاب مي شود سكوت مي كند و اين مسئله مي تواند تفسيرهاي مختلف را به دنبال داشته باشد و چالش برانگيز است!
رئيس قوه مقننه ايالت حق رأي دارد!
در بند 5 اين ماده ، رئيس قوه مقننه ايالتي مجاز به پيوستن به قوه مقننه است و حق رأي دارد. اين مشكلي است كه قبلاً وجود نداشته است. بنابراين ، طبق قانون جديد ، رئيس قوه مقننه ايالتي حق رأي دارد و ممكن است در تعيين سرنوشت انتخابات فدراسيون ورزش تأثيرگذار باشد.
ابهام عجيبي در مورد تعداد مديران عامل باشگاه ها!
در بند 6 مديران عامل باشگاه هاي شركت كننده در بالاترين سطح مسابقات باشگاه هاي مردان در كشور ليست شده اند و اگر يكي از اعضاي هيئت مديره غايب باشد ، مدير عامل را معرفي مي كند و بند 7 بالاترين است. من يك مديرعامل دارم. پنج باشگاه با بالاترين سطح در مسابقات باشگاهي اعلام خواهد شد. اگر زني در كشور و يكي از اعضاي هيئت مديره غايب باشد ، توسط مدير عامل ارجاع مي شود و در ميان زنان به عضويت پارلمان در مي آيد.
در اين زمينه تعيين حداكثر تعداد باشگاه هاي مردان و تعداد مديران مهم نيست. سوال ديگر اين است كه چرا مردان هيچ محدوديتي ندارند و زنان اين محدوديت را ندارند.
شمشيري دو لبه درباره حق رأي دولت هاي محلي!
در بخش 12 اين ماده ، شهردار دولت فدرال يا نمايندگان مجاز آن حق رأي دارند و مي توانند در پارلمان رأي دهند. اين مانند يك شمشير دو لبه است ، كه مي تواند مشاركت شهرداري را از جنبه مثبت جلب كند و از طرف منفي انحراف ايجاد كند ، در حالي كه مأموريت شهرداري ها ورزش هاي همگاني و غيرنظامي است ، آنها را مي سازد. بيش از 40 فدراسيون ورزشي در زمينه قهرماني.
رئيس جمهور فعلي مي تواند افراد را براي كسب 12 راي در سه كميته قرار دهد!
در بخش 13-13 ، سه ورزشكار مرد و سه ورزشكار زن توسط كميسيون ورزشكاران فدرال مربوطه و در بخش 14 ، دو مربي مرد فعال و دو زن فعال انتخاب مي شوند. گفته شده است كه مربي توسط مربيان مربوطه فدرال انتخاب مي شود كميته در بند 15 يك داور مرد فعال و يك داور زن فعال توسط كميته داوران مربوطه فدراسيون مربوطه پارلمان انتخاب شدند.
بنابراين براي پاراگراف هاي 13 ، 14 و 15 ، در مجموع 12 رأي وجود دارد. اين امر مطابق قانون مربوط به پيشنهاد هيئت مديره ، مطابق ماده 13 تبصره 2 دستورالعمل نحوه تشكيل كميته هاي مشمول بندهاي 14 ، 15 و 16 اين بخش اطلاع داده خواهد شد. موضوع امكان راي دادن در سبد رئيس فعلي فدراسيون وجود دارد ، زيرا كميته هاي مربوطه مي توانند براساس نظر رئيس فعلي فدراسيون انتخاب شوند.
بنابراين ، با توجه به اختيارات رئيس فعلي فدراسيون ورزش ، مقررات مربوط مي تواند توازن قوا را به هم بزند و در تصميم گيري آرا موثر باشد.
ابهام در رابطه با ماده 14 و مقامات مربوطه
اين مقاله شرح تعهدات و اختيارات مجمع عمومي است. در بند 3 ماده 14 آمده است: اصلاحاتي در اساسنامه براي تأييد قانوني از مقامات مربوطه پيشنهاد دهيد. بندي كه مقامات مربوطه براي آن روشن نيستند.
بند 4 اين ماده همچنين آيين نامه ها ، دستورالعمل ها و مصوبات نظارتي حاكم بر اجراي اساسنامه را مطابق با قوانين و مقررات مربوط شرح مي دهد.
بر اساس قانون ، وظيفه و اقتدار وزارت ورزش جوانان ، يكي از ماموريت هاي اين وزارتخانه نظارت بر عملكرد فدراسيون ورزش است. مسائلي كه در رابطه با اين بند به وجود مي آيد اين بود كه فدراسيون مي خواست به مسئله ديگري بپردازد. براي تأييد وزارت ورزش و جوانان از چه مكانيزمي براي جلوگيري از آن استفاده مي شود؟
بنابراين ، مفاد مربوطه مي تواند دشوار باشد و فدراسيون مي تواند آيين نامه ها و دستورالعمل هايي را مغاير با نظرات وزارت ورزش و جوانان تصويب كند.
ابهام در مورد ماده 19 و عبارت “تمام وقت” به جاي “كار”
در ماده 19 مصوبه فدراسيون ورزش هاي آماتوري آمده است كه عضويت در هيئت مديره و مجمع عمومي فدراسيون تمام وقت نيست و فقط حق حضور در جلسات و حق مأموريت طبق قوانين مالي و بازرگاني پرداخت مي شود.
تفسير اين مقاله در محدوده اين مقاله است ، زيرا رئيس ، دبير كل و خزانه دار فدراسيون مسئوليت تعهدات و مسئوليت هاي اجرايي فدراسيون را به طور تمام وقت در چارچوب اين مصوبه بر عهده دارند.
آيا در اين بند به صراحت مشخص نشده است كه آيا تمام وقت يك شغل است؟ در حالي كه مي توان به وضوح اظهار داشت كه رئيس ، دبير كل و خزانه دار كار محسوب مي شود ، اما در مورد فعاليت بازنشستگان و كارمندان مي توان ابهاماتي را بيان كرد
ابهام مربوط به ماده 22 و 5 سال تجربه مديريت و مديريت مربوط به ورزش
ماده 22 مربوط به شرايط كانديداي رياست فدراسيون بيان مي كند كه وي داراي حداقل مدرك ليسانس و پنج سال سابقه اداري و اجرايي مربوط به ورزش و تربيت بدني است.
اول از همه ، مدرك حقوق جديد از كارشناسي ارشد به ليسانس تغيير كرده است و ابهامات مختلفي در مورد پنج سال تجربه مديريت وجود دارد. دوم ، استانداردهاي پيشينه مديريت چيست؟ از آنجا كه شما مي توانيد يك مدير اجرايي محسوب شويد ، از كار در يك كميته شهر گرفته تا سمت وزير ورزش جوانان.
بنابراين ، در مورد زمينه كسب و كار و تجارت مربوط به ورزش ابهام وجود دارد كه به وضوح مشخص نيست.
امكان استفاده از دو شغل با بازنشستگان در يك كميته ورزش محلي!
نكته بسيار مهم ديگر به ماده 34 مصوبه فدراسيون ورزش هاي آماتوري جمهوري اسلامي ايران برمي گردد. در اين مقاله آمده است كه اين يك هيئت ملي ورزشي دولتي است ، يك سازمان غير دولتي نامحدود. اقدام به عنوان عالي ترين مرجع صالح براي مديريت / ورزش در ايالت واقع شده و طبق قوانين و مقررات مربوطه تأييد شده است.
اين مقاله از اصطلاح “سازمان غيردولتي” استفاده مي كند و از كلمه “عمومي” استفاده نمي كند. اين اجازه مي دهد تا قانونگذار ايالتي قانون منع بكارگيري دو شغل را ترك كند و همچنين مي تواند توسط بازنشستگان مورد استفاده قرار گيرد.
شايان ذكر است كه اگرچه فدراسيون ورزش در قوانين مربوطه “يك سازمان غيردولتي عمومي” تلقي مي شود ، اما هيئت هاي ملي ورزشي كشور داراي ويژگي هاي مختلف هستند و به عنوان “سازمان هاي غير دولتي” تعريف مي شوند. و اين چالش برانگيز است.
اخرين حرف
مصوبه فدراسيون ورزش هاي آماتوري جمهوري اسلامي ايران ، عليرغم ابهام زياد ، زمينه را براي مداخله تفسيري و با كلاس در ورزش ملي فراهم مي كند ، در حالي كه فدراسيون ورزش برخي فعاليت ها را با رئيس جمهور انجام مي دهد. يكي از اعضاي فدراسيون به شما اجازه مي دهد ادامه. دور از انتظار نيست كه دست به شوخي و اقداماتي بزنيد كه چالش هاي زيادي را در زمينه ورزش هاي داخلي ايجاد مي كند و مي تواند در آينده مشكلات زيادي را در صحنه بين المللي ايجاد كند.
انتهاي پيام
بازاريابي جادوگر بلر